Drömmar..

Det finns mycket märkligt på Skansen,
giraffen, kamelen, schimpansen.
Och jag tycker nog
att det finns fog
att där visa upp alliansen!

Fast synd är om djuren på skansen,
om hängande dom ska i svansen
ha Maud, Lars och Göran.
Och Fredrik! Visst bör man
väl skydda dom från alliansen?

Förlåt johanna men jag tyckte det var en sådan käck liten dikt:p

Mina drömmar ja..
Jag skulle vilja att någon kom analyserade mina drömmar.
Bara i natt drömde jag att mamma plågade en stackars babyblå leguan som hängde från våran köks fläckt.
Och så är det Kåberg då... Han förekommer i mina drömmar nästan varje natt och det blir bara värre och värre... Kåberg den lille sparven. Jag har verkligen inget imot Kåberg men man hade ju kunnar önska att det va typ johhny depp eller något. men ikke.. Kåberg:)

         Här är han föresten:p


I dag ska jag in till staden med emmsi och då kanske få träffa på lille Häggbert vilket vore väldigt angenämt eftersom jag inte sett henne sen älvabrann ungefär...

Och även idag snöar det som sjutton och blå märket är kvar! Detta med att suga fast saker i ansiktet är inget jag rekommenderar, jag har även gjort det med ett glas en gång så jag hade en blå nästan svart haka i flera dar.. då satte jag plåster på, såg antagligen bara ännu värre ut:)


   Hej hopp gummipropp!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja du den var väldigt fin den där dikten. Anna jag är orolig för dig när du drömmer så konstigt. Blå leguan?! Din tokmos! O jag som har mött en fågel som bara hade ett ben och en halv vinge idag. Hoppas bara inte att mor din gjorde illa den för mycket, för jag tror att blåa leguaner kan vara sällsynta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback