madde madde madde!

Hurra malin ska flytta hit! ja är så glad att jag kissar på mig! precis som malins farmor när hon kom och hälsade på hemma hos malin eller.. var det malins farmors hund? har aldrig lyckas reda ut detta ordentligt!

Annars så har jag haft en ganska värdelös vecka.. jobbat och stått i..
har dock spenderat en hel del tid med madde som är en mycket trevlig och störd människa och eftersom hon har skrivit ett helt inlägg om mig i sin blogg
www.madeleienringh.blogg.se så är det inte mer än rätt att jag skriver lite om henne:)
Madde är en mycket trevlig figur med en lätt mental störning som gör att hon inte tvekar att säga precis vad som ploppar upp i hennes hjärna, vilket offta kan vara ganska intressanta saker. använder gärna alla språk hon kan även om det finns vissa brister , som hennes fantastiskt danska tillexempel:p
Det kom några danskar i går och jag hade precis lärt madde att säga "Vad gör du?" på danska.
så när danskarna kommer och beställer springer madde glatt fram och säger Vaaad Laaaveeerrr dooo?!
min sin allra bästa grötiga manliga danska.. lät typ som hon satt och bajsa,
dom skrattade rått åt henne, sen när dom kommer tillbaka har jag lärt henne en ny mening som hon gärna vill använda. så när dom får maten säger hon på ännu värre danska HÅÅBER DET SMAKER! 
då svarar dansken eller rättare sagt han härmar maddes fantastiska danska och säger JÄÄ MÄÄN TAK FO DÄÄÄ!
vid det här laget står jag dubbelvikt av skratt!
och detta är bara en liten del av allt hon hittat på:)


Madde är i alla fall en av dom som gör dagen på Monolitten lite lättare att ta sig i genom.. tack för det:p

Puss


Kommentarer
Postat av: mongo madeleine

ååå du är för snäll! hahaha skrattade mig igenom inlägget, skriv gärna mer om mig ja gillart (ego girl 88 ) :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback