SNÖ

SNÖ... nu är hela oslo täckt av ett vitt,tjockt,blött lager av snö.... nog för att jag tycker att snö är mysigt men att vara tvungen att halka/pulsa fram på gatorna med iskalla fötter är inte trevligt. Nej usch hoppas att det försvinner snart!

Varit en hejjdundrans dag på jobbet i dag! Oj vad vi har jobbat! men det var rätt roligt faktiskt. man orkade inte ens bry sig om att tänka på att det var mycket att göra och bli stressad , det var bara att göra det bästa av saken.. och det gick alldeles utmärkt.

och hela dagen har jag haft en liten bit i huvudet...
ni får ursäka men jag känner mig lite poetiskt nu för tiden..

 Trubbel
Jag går omkring i mitt pompeji, bland ruiner,
  och jag trampar runt i resterna utav vårt liv .
    Men du skall aldrig ge mig pikar om sekiner 
  och aldrig skall du bli en annans tidsfördriv. 
      Nej, åt det gamla skall vi binda vackra kransar 
     och ta vårt liv och mina katter som de är ,
    Och trots all kärleksbrist och trasighet och fransar; 
          Dig skall jag älska livet ut, dig har jag kär.

det är en vacker liten sång tycker jag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback