Sånnjaaa

I dag ska jag inte gnälla om det dåliga vädret, efter som jag har blivit så förnuftig att jag tar trikken så jag slipper blaska fram.


På Monolitten utvecklar man verkligen ett eget språk. upptäckte det i går när jag sa något till Johanna och hon undrade vad jag pratade om..=)

först och främst är det mycket Ja!ja!, sånnjaaa! och hvoordaan gåreeee?
sen har vi ett alldeles eget fack språk  några exempel är..
Fritta - lägga pommes på tallriken
Bröda - lägga i ordning bröd, med sallad dressing etc.
Sänka - lägga ner pommes eller kyckling eller något i frityren
Pipa -  ganska logiskt, Pipa ut maten..
sen till kommer den även mer ord som bara flyger ur munnen på en.. typ såsa.. alltså lägga sås på tallriken ..Ni förstår iden



TaTa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback