asiaten

Ni som läst eller sett Harry Potter vet dom där fångvaktarna Dementorer eller vad om heter som med en "kyss" suger glädjen och själen ur en. Ungefär så känns det att står på sen asiat ..
Kom glad till jobbet i dag för att ta en fika med Gerd och lille Gerd innan vi skulle på möte, allt var frid och fröjd och jag kände att detta blir nog en toppen dag.
Men så vid två ställde jag mig på asiaten och all energi och glädje bara rann ur mig... Jag störde mig på allt!
Kunderna som inte fattade vad jag sa när jag försökte föklara vad dom olika rätterna hette, deras kassa skämt om hur stor är en liten då?, ellern är dom läser min namn skylt med ett höjt ögobryn och flinar lite ( i dag hette jag may-brit) vilket jag i vanliga fall brukar tycka är rätt kul. och framför allt störde jag mig på svenskar som pratar norska .. Åhhh
Och inte nog med det, här har jag stått och jobbat hårt i tysnad och när jag för en liten stund väljer att gå dom 2 meterna bort till grillen och få lite kärlek från Gerd bara så jag inte ska falla ihop av deppighet då ja just precis då.. ska min chef självklart komma spattserande. suck!

men så framåt kvällen när kunderna sakta började försvinna började min livslust komma tillbaka ...
men jag får nog tacka mina knäppa arbetskamrater för det, Madde som står och bröölar opera inne i rydden, Uyen som försöker lära sig svenska och erbjuder mig 2000 för att ställa upp hel idiotiska saker:p Gerd och chris som bara är gerd och chris och Dan med hans kackerlackande..

Lite mysig kvalitetstid med mina kära sambosar och mammas rabarberpaj så kan jag nog ändå sammanfatta det här till en helt okej dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hur länge varar den där rabarberpajen, den måste vara möglig vid det här laget.

2009-06-17 @ 16:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback