Midsommar!:)

I morgon är det midsommar det ska jag inte fira utan jag ska jobba på min favorit ställe asiaten VAJERT! som bodil brukar säga:)
meen på Lördag ska det firas midsommar.
Vi ska vara hemma hos madde i hennes garagelänga.. ska bli hemskt trevligt!
Vi har olika grupper som ska ordna olika saker en köpa mat och dricka från sverige grupp som redan har gjort sin del.
en laga mat grupp, vi ska ha traditonell mat som man äter på midsommar .. men vad är det egentligen mer än sill och färsk potatis. Vi sattsar på Janssons och köttbullar mm. är vi svenskar verkligen så tråkiga att vi äter samma mat på alla högtider?
en dekorationsgrupp, jag hoppas inerligen att vi ska ha  en midsommar stång. har tränat på små grodorna i flera veckor nu.
och sist men inte minst en aktivitets grupp som jag då tillhör.. måste säga att det går så där för oss.. men vi skulle ta tag i det på allvar i morgon tror jag. lite nubbe sånger och sånt ska vi ha iaf.:)

Tror att det kommer bli en ljuvlig midsommar även om det är fel dag:)

ska i alla fall ut och plocka 7 blommor i morgon och lägga under kudden.. är dock lite orolig om vem jag kommer drömma om har nämligen haft lite halv skumma drömmar nu på sista tiden..kanske är julias brutala snarkningar som påverkar mig:p



Såg förövrigt att det ska bli kanon väder i borlänge nästa vecka!  hur kul är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback