Video Leje

Efter två koppar nypon te och ett antal förlorade kortspel är jag hemma igen.. det där med café sör lade jag snabbt ner när jag insåg hur trött jag faktiskt är..
men lika bra det har tänkt att gå upp ganska tidigt i morgon och hinna med lite syslor innan jobbet och så klart en fika med Bullis.!

Jag och Malin har förövrigt hittat ett nytt video hyr ställe, det är en typ krudisk man i sina bästa år och nog en av dom otrevligaste affärsbiträden jag någonsin träffat men jag och Malin gillar honom.
Första gången Malin var inne och frågade vad det kostade att hyra kollade han på henne upp
i från och ner som för att bedömma vad det skulle kosta och sen efter lite fundering svarar han 35!
Så nu i går när vi var där gick jag in först för att fråga vad det kostade medan Malin gluttade på mig genom fönstret.
Jag gick in gav honom ett sött litet smil och frågar va det kostar att hyra, han tittar på mig som jag är dum i huvudet och börjar sedan prata i telefonen på ett främande språk. efter en litet stund tittar han på mig igen och säger. Ja?!
- eeh ja jag frågade bara vad det kostar att hyra en film.
- mm ja 35!
Så okej han lurade oss inte där eller så ligger jag och Malin på samma hyra film pris nivå.
I alla fall så hittar vi en film vi vill hyra och ska betala och anmäla oss eller vad det nu är man gör, Malin lämnar fram sitt svenska legg..
- svensk?
- Ja..
- Har du inge norsk!
det hade hon alltså inte så jag prövar med att lämna fram mitt legg.
- Var bor du?
- Thorwald meyers gade 46
- inte HÄR?!
Ja alltså jag bor väl inte brevid video butiken det är väl en promenad sträcka som tar ca 4 minuter och det är tydligen på tok för långt för honom så han vill ha Malins legg igen.. hon har nämligen en promenad sträcka på kanske två minuter.
Sen blir det lite komunikations svårigheter så han får både Malins person nummer och adress helt fel men vi får i alla fall hyra filmen..

Sen när jag ca 2 timmar senare ska lämna tillbala filmen på hem vägen är han helt som förbytt..
Han nästan vrålar Hej Hej, Tack Tack, Hadeeee Braaaaaa, Trevlig kväällllll..!!!!

så nu har vi alltså en ny stammis film uthyrare...

Kommentarer
Postat av: maddecita

men är inte du sjuk lillavän? kan inte vara ute på cafer då heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback