Alla stenar i grusgången

I bland undrar jag verkligen om jag har alla stenar i grusgången, om hissen går ända upp, alla hästar i hagen jaa ni fattar. I bland kan jag helt enkelt vara så dum.
Som jag så stolt berättade i går så städade jag ur kylskåpet och i samma veva stängde jag också av det, för varför ska det stå där och slösa en massa energi i onödan tänkte jag så vuxet.
men när jag glad och utvilad stiger ur sängen i morse och sätter ner foten på golvet möts jag av ett plask eeh tänker jag vad har jag gjort i natt egentligen? tar ett steg till och det blir yttligare ett plask.  gnuggar sömnen ur ögonen och konstaterar att hela lägenheten är en ända stor vatten pöl.
och vart kommer då allt vatten i från? jo men det är ju helt logiskt, stänger man av ett kylskåp med frys, som är en aning igen frostad så smälter nog isen och vart händer med is när det smälter? jo det blir vatten och var tar vattnet vägen jo det rinner ut på golvet. Bra Anna tänkte jag och slängde på ett par handukar klev över förödelsen och gick och fikade med Bullis, Madde och Malin i stället.
Jätte kul överraskning när jag kom hem och kunde konstatera att ungefär lika mycket  vatten till hade runnit ut.
Nu är det i alla fall upptorkat och kylskåpet på satt igen för att undvika fortsatt översvämmning.

Annars har jag flyttat lite grejjer till i dag, ska packa ner lite kläder senare. I morgon kommer Madde padde och hämtar sängen. Så har jag tagit ledigt på Onsdag för att få resten överstökat då. Ska bara ringa dom dära människorna som har hand om det hela och bestämma ett möte och sen ska det hela vara över.. Gohööhhöött!!!


hmm som sagt jag har nog inte alla stenar i grusgången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback